Sverige

Bättre sent än aldrig haha. Tänkte slänga in lite bilder från Sverige vistelsen som jag lovat. Har inte orkat ta fram datorn och laddat in bilderna och därför har det tagit så länge.
Vi hade ju en otrolig tur med vädret! Jag sa ju att jag ville ha en vit jul och det fick jag.
Småbröderna och jag åkte över med båten på söndag morgon medans mamma och pappa körde runt och kom till mormor och morfar på tisdag kväll/ onsdag natt.
Titta nu hur mysigt väder vi haft!↓

Julen handlar om att umgås med nära och kära vilket jag har fått göra och det har varit riktigt skönt att slippa bort från Vasa och rensa tankarna en stund. 
Två nätter fick jag sova med småpojkarna och det var riktigt mysigt! Uppskattat från deras del också som fick gosa lite med storasyster!

Fick vara den finska tomtens "tolk" också till grannarna. Alfons och Elias kompisar, så det gällde att klä ut pappa ordentligt så att de inte skulle känna igen honom, haha riktigt roligt det också! Har inga bilder på hur jag såg ut på självaste julafton (haha, har blivit så otroligt dålig på att ta selfies) har bara en bild på mitt julinspirerande nagellack ;)
Vad har jag gjort för annat skoj? Joo, jag har varit och umgåtts med mina svenska vänner, köpt en julklapp åt mig själv, varit ute och kört bil på isen, grillat korv och en kväll var jag ute och åkte snöskoter. 
Jag, mamma och mormor passade på att smita till mellandags rean samma dag som den kickat igång men vi åkte bara till sporthuset och det räckte nog bra! Jag kan ta några bilder på mina inköp senare, har nämligen inga nu.. 
Söta mamma!♥
Måste också passa på att säga att jag bara äääälskar det svenska systemet överlag när man t.ex handlar. Varför har vi inte sånhär lyxiga grejer i Vasa? Handlandet blir så mycket roligare när man själv får pipa sina egna grejer, hehe - Amanda 16 år.
Jag skall då flytta till Sverige när jag blir stor, punkt slut!!

Vardag | |
Upp